Categories Menu

Influenza megelőzés

Influenza megelőzés: annak érdekében történik, hogy az alapbetegségnél veszélyesebb szövődményeknek is elejét vegyük.

Citrom 1

Az influenza megelőzése táplálkozással

Mivel nem vagyok szakértő a témában, megnéztem néhány honlapot és egy, a cukorbetegeknek szóló oldalon találtam ajánlást arról, hogy milyen vitaminok, ásványi anyagok és táplálékkiegészítők segítik leginkább az immunrendszert abban, hogy hogy az influenza vírusokkal sikerrel megküzdjön. Ezt szeretném most megosztani veled (tudományos magyarázatok nélkül), hogy tehess valamit az egészségedért.

C-vitamin:

Jó forrásai télen a narancs, citrom, szárított csipkebogyó (tea) és a savanyú káposzta és a paprikából készült savanyúságok (savanyú, csípős alma paprika, csalamádé). 

E-vitamin: 

Megtalálható a napraforgómagban, mandulában és mogyoróban. Chipsek helyett inkább ezeket rágcsáljátok. 

Karotinoidok:

Az A vitamin provitaminja, a szervezetben alakulnak át A vitaminná olyan mennyiségben, amennyire a szervezetnek szüksége van rá. Könnyen hozzáférhető forrásai a sárgarépa és a sütőtök. Reszelve, narancs levével és egy kis mézzel általában a gyerekek is szeretik. 

D-vitamin:

Sajnos, ez a vitamin csak a tengeri halakban található: tőkehal-olaj vagy tőkehalmáj, szardínia és a tonhal. Sokszor hallani arról, hogy a tengerek szennyezettek, és a tengeri halak nálunk elég drágák, ezért nem hagyhatók ki a készítmények. Nyáron a napfény hatására képződik a szervezetben a D-vitamin, de a legújabb ajánlások szerint a mi égövünkön szeptember közepétől április végéig tanácsos D-vitamin készítményt fogyasztani. 

Probiotikumok: 

Jótékony baktériumok, amelyek az emésztőrendszerben élnek.Forrásaik a natúr joghurt és a kefir. 

Fokhagyma: 

Egészségvédő hatása abban rejlik, hogy kén tartalma serkenti az immunrendszert abban, hogy a vírusok és fertőzések ellen védő sejteket termeljenek. Ezen kívül fokozza azoknak a falósejteknek a termelését, amelyek képesek bekebelezni a szervezetbe kerülő idegen anyagokat. Rendelkezik antibakteriális tulajdonsággal is, ezért szinte természetes antibiotikumnak tekinthető. 

Bioflavonoidok: 

Segítenek a C-vitamin felszívódásában és a szövődmények megelőzésében. Források: fekete és zöld tea, áfonya, citrusfélék, alma és a petrezselyem. 

Szelén: 

Serkenti az ellenálló képességet. Megtalálható a citrusfélékben, hagymában,   paradicsomban, brokkoliban, búzacsírában és búzakorpában, valamint a tenger gyümölcseiben (rák, kagyló, tonhal). 

Gombák: 

Laboratóriumi vizsgálatok kimutatták, hogy a gombáknak immunrendszert befolyásoló hatása van. Ezek nem a nálunk kapható gombák, viszont kivonataikat egyes cégek étrend kiegészítőként forgalmazzák.

Cink: 

Cinkhiány esetén csökken a szervezet ellenálló képessége, fáradékonyság jelentkezik. Megtalálható húsban, hüvelyesekben, tojásban, kagylóban. 

Influenza elleni védekezés más módon

Az influenza ellen más módon is lehet védekezni:

  • oltással 
  • tömegek kerülésével 
  • gyakori kézmosással     
  • speciális immunrendszert erősítő készítményekkel. 

Teendők az influenza kialakulásakor

Az influenza jellemzőbb tünetei:

  • nátha
  • fejfájás
  • köhögés
  • torokfájás
  • láz

Az influenza kezelésének módja: otthon maradni, ágynyugalom, folyadékpótlás, lázcsillapítás. Az otthon maradás két szempont miatt is fontos: egyrészt ne fertőzd meg a többi embert, másrészt: ne alakuljanak ki olyan szövődmények, mint a középfülgyulladás, arcüreggyulladás, tüdőgyulladás. Természetesen, ha a náthán, köhögésen és lázon kívül (sőt sokszor ezekkel a tünetekkel is) más tünetek jelentkeznek, orvoshoz kell fordulni. Ha influenzás beteg van a családban, kiszolgálásakor érdemes maszkot viselni.    

 

Forrás:

http://magazin.cukorbetegeknek.hu

Az influenza illusztrációs képe: Google képtár

Ha tetszett, oszd meg ismerőseiddel!

    Szólj hozzá!

    Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

    Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

    A weboldal az Ön kényelme érdekében ún. cookie-kat vagy sütiket használ. További információk

    Az Uniós törvények értelmében fel kell hívnunk a figyelmét arra, hogy ez a weboldal ún. "cookie"-kat vagy "sütiket" használ. A sütik apró, tökéletesen veszélytelen fájlok, amelyeket a weboldal helyez el az Ön számítógépén, hogy minél egyszerűbbé tegye az Ön számára a böngészést. A sütiket letilthatja a böngészője beállításaiban. Amennyiben ezt nem teszi meg, illetve ha az "Engedélyezem" feliratú gombra kattint, azzal elfogadja a sütik használatát.

    Bezárás