Fogyókúra: sokak számára fontos téma. Mielőtt még azt gondolnád, hogy én is beléptem a fogyókúra üzletbe, felvilágosítlak, hogy nem erről van szó.

Grillezett csirkemell zöldségekkel

Fogyókúra: tarts be 7 szabályt és ne szenvedj!

Ne szenvedj fogyókúra tartásával és ne adj ki pénzt csodatevő fogyókúra helyettesítő szerekre. Ne a fogyókúra legyen az eszközöd a testsúlyod karbantartására, hanem táplálkozási szokásaid. Tarts be néhány szabályt:

  • főzz otthon (ne vásárolj kész ételeket, szendvicseket) – készíts szendvicset otthon
  • vigyázz a finomított szénhidrátokkal (finom liszt, cukor) tartalmazó élelmiszerek, ételek, finom lisztből készült pékáru,  sütemények, tészták , édességek)
  • felejtsd el a nasikat
  • ne igyál üdítőket (sok cukrot tartalmaznak)
  • kerüld a tömény szeszes italokat
  • ne pakold tele a tányérodat
  • mozogj rendszeresen.

Lehet, hogy kezdetben nem lesz egyszerű, de szép lassan meg lehet szokni, hogy nincs púpos tányér, üdítő helyett víz van (akár csapvíz, ha jó a minősége), nincs minden nap sütemény és egy héten legfeljebb kétszer legyen tészta. És ne mond azt, hogy nehéz, mert sajnos,

akkor a kilók megmaradnak vagy visszajönnek!

Tapasztalat

Évek óta olvasok olyan könyveket, amelyek táplálkozási irányelveket tartalmaznak. Itt sorakoznak a könyvespolcomon. Ezekben az írásokban olyan, természetesnek nevezhető módszerek vannak, amelyek a testsúly csökkenését vagy hosszú időn át történő megtartását a helyes táplálkozási szokások kialakításában  látják.

Ha nem tartozol az elhízott súlykategóriába, csak némi súlyfölösleggel rendelkezel, érdemes különféle szerek helyett – amelyek még ráadásul pénzbe is kerülnek – valamilyen természetes módszert alkalmazni: megváltoztatni táplálkozási szokásaidat.

A húszas éveimben érdekes tapasztalatot szereztem. Velem is előfordult – rendszerint nagy , családi körben eltöltött ünnepek után – hogy némi súlyfölösleg jelent meg rajtam, amit én ki nem állhattam. Akkor még nem volt ilyen nagy divat a fogyókúra, nem voltak fogyást eredményező szerek, így elkezdtem változtatni az étkezésemen és rájöttem néhány dologra, amit azóta is alkalmazok testsúlyom karbantartására. Tartom a 20 éves korom körüli testsúlyomat. Még mérleget sem használok, csak egy centimétert, az is elárulja, mi a helyzet. A ruhák is jeleznek. Lényegében az történik, hogy soha nincs fogyókúra, de mindig odafigyelek, és ha megjelennek az árulkodó jelek (amit csak én veszek észre, a “közönség” még nem), azonnal ellenlépéseket teszek. Nagyon kellemes fogyókúra nélkül élni, nem kínlódni ruhák kiengedésével és beszűkítésével, netán elajándékozásával. Aminek még jobban örülök, hogy a módszert – némi átalakítással – gyermekeim is alkalmazzák.

 

Fogyókúra természetesen

Az alábbi e-könyv a cikk elején említett könyvek módszereinek összefoglalását és saját tapasztalataim leírását  tartalmazzák. Azért írtam, hogy másoknak is, talán éppen Neked hasznos legyen.

Ne feledd:

Felelős vagy gyermekeid testsúlyáért is!

fogyókúra természetesen (1)

A fogyókúra természetesen c. e-könyv rövid tartalma:

  1. Bevezetés
  2. Az ideális testsúly
  3. A testsúly és az elhízás
  4. A helyes táplálkozás trendje
  5. Fogyókúra természetesen
  6. Függelék

Ha szeretnél róla többet megtudni és azt, hogyan juthatsz hozzá:

 

itt találod!

 

A tanulmány borítóját tervezte és készítette: Hujber Krisztián.

Ha tetszett, mutasd meg másoknak is: